Z radością ogłaszamy, że ostatnia aktualizacja gry (v1.15) tego roku została wydana na wszystkie platformy. Chociaż ten patch może nie mieć dużego wpływu na zmiany w grze, jak poprzedni, ale wciąż zawiera wiele mniejszych zmian jakości życia, ładnie zamykając koniec bardzo pracowitego roku dla DayZ. Na samym dole znaleźć będzie można pełny Changelog dla PC i konsol.
Przedstawiamy kolejny karabin szturmowy typu bullpup – kultowy AUR . Występuje w dwóch wariantach, obydwa akceptują amunicję NATO 5,56. Wariant A1 oferuje ograniczoną możliwość personalizacji dzięki stałej lunecie i dedykowanemu magazynkowi na 30 naboi. Wariant AX natomiast oferuje pełną gamę opcji dla lunet, tłumika i jest kompatybilny również ze standardowymi magazynkami. Oprócz nowego karabinu wprowadzamy również nowe wyposażenie cywilne – kamizelkę myśliwską , która oferuje dużą pojemność i można ją znaleźć na terenach łowieckich. Na koniec wprowadzamy również połączenie drutu kolczastego i kija bejsbolowego, aby stworzyć wyjątkowo wyglądający i potężny kij bejsbolowy z drutu kolczastego .
Zupełnie nowa ocalała kobieta jest teraz dostępna w głównym menu wyboru postaci, aby zwiększyć różnorodność. A skoro mowa o postaciach, naprawiliśmy poważny problem z kominiarkami i wszystkimi dostępnymi nakryciami głowy. Patrząc na nakrycie głowy, wprowadziliśmy również zmianę, która umożliwia noszenie latarki czołowej w slocie ekwipunku okularów , co oznacza, że od teraz będziesz mógł nosić latarkę czołową wraz z wybranym nakryciem głowy .
Dostosowaliśmy zużycie i progi wody oraz energii gracza w sposób, który utrudnia utrzymanie wyższych wartości jednocześnie zmniejszając ich wpływ na niższe wartości (Co obejmuje niższe szkody dla zdrowia bohatera). Dostosowane progi dają lepsze informacje o tym, kiedy dokładnie powinieneś zacząć dbać o potrzeby swojej postaci, a zmniejszona szybkość przetwarzania zawartości żołądkowej oznacza, że trudniej jest zjeść wszystko na raz (z reguły jedzenie zajmuje więcej czasu).
W ramach naszych nieustających wysiłków, aby zapewnić bardziej wciągające wrażenia, dodajemy dźwiękowe sprzężenie zwrotne do przełączania trybów ognia w broni palnej. Dodaliśmy także nowe, ekranowe, kierunkowe efekty trafień . Zastępują one poprzedni efekt czerwonej winiety teksturą splash, która pomaga również określić kierunek, z którego nadszedł atak. Ta funkcja jest również w pełni konfigurowalna po stronie serwera.
Właściciele serwerów otrzymują dodatkowe narzędzia do zarządzania swoimi serwerami bez konieczności bezpośredniej modyfikacji plików gry poprzez dodanie ustawień rozgrywki po stronie serwera. Obejmują one nowy sposób konfigurowania pogody , dostosowywanie różnych funkcji rozgrywki (takich jak konstrukcja, limity rozmieszczania, wytrzymałość i nowe efekty wskazywania trafień) i wreszcie nowy sposób pojawiania się różnych obiektów w celu wzbogacenia środowiska za pomocą nowego generatora obiektów .
Jest to szczególnie interesujące dla wszystkich właścicieli serwerów konsoli społeczności, którzy mają teraz wszystkie nowe opcje dostosowywania swoich serwerów za pomocą panelu sterowania. Jesteśmy otwarci na wszelkie opinie, które możesz mieć na temat aktualnych opcji, a nawet rzeczy, które chciałbyś zobaczyć w przyszłości.
Obiecane changelogi poniżej:
UPDATE 1.15 – Version 1.15.154337 (Released on 23.11.2021)
NOTES
Consider using the Steam client option to verify the integrity of the local game cache to avoid corrupted data after downloading this update.
Consider de-fragmenting your HDD after downloading large updates.
In case of problems, please check the Bohemia Interactive support F.A.Q., DayZ F.A.Q., or BattlEye F.A.Q.
You can help us to further improve the game by posting your feedback on the Feedback Tracker.
GAME
ADDED
AUR A1 assault rifle
AUR AX assault rifle
30rd AUR magazine
Hunter vest
UI indicator when being hit
Craftable barbed wire baseball bat
Craftable Sawed-off LE-MAS
New female survivor
Sounds for switching the fire mode of a firearm
Day-time setting for night vision scopes
Metal wire can now be crafted out of barbed wire
FIXED
Ski masks and balaclavas would clip with several pieces of headgear
Fixed a server error caused by specific attachment slots
Electric appliances would always make plug-in sounds when the user was connecting to the server (https://feedback.bistudio.com/T159441)
The sawed-off version of the BK-43 had wrong fire mode names
Added a missing bed in the big yellow medical tent
Fixed bad collisions in the yellow medical tents
A killed chicken couldn’t be picked up properly in all cases
The fishing hook was not visible on the boonie hat on the ground
If a player died while in surrender stance, the death animation was played twice
Base building parts could become indestructible under specific circumstances
The CR-75 could not be damaged by gunfire
Small items could not be picked up from specific positions in car wrecks (https://feedback.bistudio.com/T160968, https://feedback.bistudio.com/T161261)
Livonia bunkers were missing textures of fallen leaves
Slicing rotten pumpkin produced raw pumpkin slices
Charcoal tables were only working for a very brief time window
CHANGED
Grenades can’t be pinned anymore, once the fuse has started
Adjusted the thresholds for energy and hydration levels
Food now takes longer to process in the stomach
Slightly reduced the health damage caused by dehydration and starvation
Adjusted weapon fire rates and recoil
Added new variants of muzzle flash for more variety
Secondary cooking processes were adjusted to not ruin the food in all cases (e.g. boiling already boiled food)
Changed the weight of tents to be more realistic
Head torches now count as eye-wear so they can be worn with other types of head gear
Removed ghillie wrap attachment slot from the sawed-off BK-43
It is now possible to craft rags using the shovel or farming hoe
Bushes drop more long sticks instead of short sticks
Dry bags can now be repaired with the tire repair kit (https://feedback.bistudio.com/T161090)
Removed grenade armor and cut protection from the high capacity vest
Unconsciousness caused by firearms lasts longer
Reduced the inventory size of the carp fillet from 2×3 to 1×3
Reworked conditions for allowed item combinations
Increased the volume of the LE-MAS reload sounds to make it more audible
Closed containers won’t show their cargo space anymore
CENTRAL ECONOMY
Fixed: Infected weren’t spawning at the Balota air field and military area
Fixed: Position of some loot spawn points on the western helicopter crash site
Fixed: Incorrect loot spawn points of Land_HouseBlock_2F1
Fixed: Incorrect loot spawn points of Land_House_2W01
Fixed: Livonia CE tiers 1 and 2 were mixed together (https://feedback.bistudio.com/T161247)
SERVER
Added: cfgweather.xml for configuring weather (documentation on the BI wiki)
Added: cfggameplay.json for configuring several gameplay elements (documentation on the BI wiki)
Added: cfggameplay.json can define custom object spawners json files to populate the world without the need to use central economy (documentation on the BI wiki)
Added: Basic XML errors for invalid XMLs
Fixed: Some mission files were not distributed in their lowercase form
Changed: Weather init removed from default init.c (now done automatically from c++)
Changed: FoodDecay parameter is now multiplier (instead of 0 – 1 toggle), meaning decay can be made faster or slower, 0 still switches it off
MODDING
Added: Particle overhaul, with the addition of “ParticleSource” and “ParticleManager”
Added: New script method PlayerBase::OnVoiceEventPlayback called per frame during voice sound event
Added: ErrorEx, script error message containing what class and function it came from
Added: HasActiveParticle for fast checking if the IEntity as any active particles
Added: GetParticleEmitorCount to quickly obtain the count of emitters
Added: IEntity::IsFlagSet for fast testing if a flag is present on the IEntity
Added: IEntity::IsHierarchyPositionOnly to check if it was added to a parent with “positionOnly” enabled
Added: Exposed AbstractWave::GetVolume to script API (https://feedback.bistudio.com/T161111)
Added: ParticleList.GetParticleIDByName, a faster alternative for ParticleList.GetParticleID
Added: CGame.IsDedicatedServer to check if the current instance of the game is a real server or not
Added: Differentiate put in cargo from inventory interaction and load/spawn in cargo (CanReceiveItemIntoCargo/CanLoadItemIntoCargo)
Fixed: Baseball bat cleanup: removed the bottom half of textures (unused) and adjusted UV amps accordingly. Fixed damage materials. All materials now have normal and specular maps, the _view rvmats are unused now
Fixed: OnExplodeClient should now support usage of modded particles
Fixed: Config entry “healthLevels” inside of “DamageSystem” not reading integers
Fixed: StartupEvent not being sent to CGame.OnEvent on script side
Fixed: ScriptModule.CallFunction always returning 0 even when succeeding
Fixed: SetDirection and SetOrientation not working on DayZCreature
Changed: IEntity::AddChild now returns a bool instead of int and has an updated description
Changed: IEntity::RemoveChild now returns a bool instead of void and takes an extra parameter to enable keeping of WS transform
Changed: Moved the AUG magazine’s textures and materials to the magazines folder
Changed: Reduced sizes of unused AUG textures to 256×256
Changed: Engine-level entity events are now protected (instead of private)
KNOWN ISSUES
A fire barrel might despawn when all attachments are removed
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
UPDATE 1.15 – Hotfix 1 – Version 1.15.154355 (Released on 06.12.2021)
GAME
FIXED
Fixed a game crash cause by bad memory handling of particles
Fire barrels could despawn when all attachments were removed
Inventory attachment slots were not visible on some items while in hands
AUR rifles played the reload sound twice when reloading
SERVER
Fixed: Gameplay settings modifiers for stamina (sprintStaminaModifierErc and sprintStaminaModifierCro) were not working correctly
Fixed: Incorrect message handling on loot from the dynamic events (causing excessive flooding of logs)
MODDING
Fixed: Crash when calling GetGame().ObjectDelete() on a ParticleSource managed by a ParticleManager, it will now ignore the request and output an error