DayZ Poradniki

Galeria Dayz Tips <- Link 

To jest kompilacja serii #DayZTips , zaktualizowana i przerobiona dla stabilnej wersji 1.10 na PC. Ich głównym celem jest pomoc nowym graczom w grze. Znajdziecie tutaj mnóstwo informacji na temat DayZ z każdej dziedziny, począwszy od sterowania, statusów postaci, przetrwaniu po pvp…. Duża część jest nadal aktualna! 

Za każdym razem, gdy atakujesz cel, rób to ze słońcem na swojej szóstej (za tobą). Da ci to wyjątkową naturalną przewagę nad wrogiem, która może być czynnikiem decydującym o wygraniu walki.


Dobrym sposobem na sprawne przełączanie się między celownikami jest zaimplementowanie go na klawiaturze, jest przypisanie środkowego przycisku myszy (scrolla), aby wejść bezpośrednio do celownika broni, a następnie użyć SHIFT jako domyślnego wejścia do ADS. Zawsze możesz przełączać się między Iron Sight a lunetą, przewijając w dół/w górę kółkiem myszy.

Nawet jeśli masz karabin snajperski (np. Tundrę + lunetę myśliwską), wyjęcie lunety i włożenie jej do rąk na zwiad jest zdecydowanie dobrym pomysłem. Podobnie jak w przypadku lornetki, stabilizacja lunety w dłoniach jest doskonała, co pozwala na znacznie lepszą koncentrację i skupienie, niż gdybyś trzymał cały ciężar broni.

System obliczeniowy celownika noktowizyjnego 1PN51 jest również systemem IRL. Chociaż jest to dość skomplikowane i mylące, zaleca się po prostu podążać za odniesieniem do ostatniej pionowej linii (100m klatka piersiowa | 200m połowa ciała | 300m całe ciało), ponieważ ten celownik nie jest zbyt skuteczny/precyzyjny przeciwko celom znajdującym się dalej niż 400m.

W ten sposób możesz użyć siatki celowniczej ATOG (Ex-ACOG) do oszacowania odległości do celu. Szerokość ramion wskaże odległość (na obrazku cel znajduje się na 100 m), więc wystarczy wyzerować broń na 100 m i strzelać z celownika. Jeśli nie chcesz zerować, możesz po prostu użyć drugorzędnych celowników (dolnych linii), aby z nich strzelać.

Istnieją inne, bardziej złożone metody wyjaśniania obliczania odległości docelowych, takie jak metoda minuty kąta lub użycie wyimaginowanych kropek, ale wydaje mi się to najprostszym i najskuteczniejszym sposobem na zrobienie tego i jest całkiem skuteczny w przypadku braku dalmierza.

Nie ma nic więcej do dodania poza faktem, że działa to również w prawdziwym życiu i pozwala określić odległość do celu w łatwy, precyzyjny i prosty sposób.

Ogólnie rzecz biorąc, zawsze powinieneś używać głównego szewronu (tego pośrodku lunety) do strzelania i używać klawiszy Page up / page down do kalibracji celownika na odległość. Np. jeśli twój cel znajduje się 400 metrów dalej, użyj klawisza Page Up, aby ustawić lunetę na 400 m, a następnie strzelaj z głównego szewronu. W przypadku lunety PSO-1 drugiego, trzeciego i czwartego szewronu używasz tylko wtedy, gdy cel znajduje się powyżej 1000 m (ponieważ celownik można skalibrować tylko na maksymalnie 1000 m).

Kilka uwag do budowania ściań:

  • Użyj kółka myszki do obracania przedmiotu w momencie kiedy wybierasz miejsce gdzie umieścić dany element.
  • Aby zamienić ogrodzenie w bramę, ściana musi mieć przynajmniej wybudowaną ramę, inaczej nie zobaczysz opcji do zmiany na “bramę”.
  • Drewniane deski możesz zdobyć przez ścinanie drzew i tworzenie desek z kłód za pomocą piły do metalu lub piły ręcznej. Możesz je zdobyć również ze stosów drewna, które losowo pojawiają się na tartakach, również za pomocą piły.
  • Metalowe blachy możesz znaleźć na mapie, odradzają się jak inne przedmioty. Są bardziej odporne na zniszczenie, ale znacznie cięższe i trudniejsze w transporcie.
  • Jeśli popełniłeś błąd i chcesz zmienić położenie ściany, pamiętaj, że zawsze możesz ją zdemontować od wewnątrz, co zajmuje znacznie mniej czasu i odzyskuje część zużytych materiałów.

Kilka uwag do budowana wieży:

  • Nie można zmienić ściany wieży w bramę.
  • Nie musisz budować ścian, ani ram, aby stworzyć schody lub dach.
  • Musisz zbudować dach/podłogę przed zbudowaniem schodów.
  • Możesz zbudować platformę tak jak zwykłą ścianę

Powyższe wartości są spisane z wersji 1.10, mogły ulec one zmiany, bardziej traktować jako ciekawostkę.