Witajcie, Ocaleni!
Wkraczając w okres eksperymentów z ogromną aktualizacją gry 1.26, znajdujemy się również u progu najbardziej pracowitego okresu, jakiego doświadczyliśmy od lat. Dzieje się tak, ponieważ ta aktualizacja gry jest powiązana z wydaniem rozszerzenia DayZ Frostline . Zdecydowanie zalecamy dodanie DayZ Frostline do listy życzeń, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Sprawdź ją na Steam i Xbox . Informacje o łatce 1.26 EXP znajdziesz na naszym forum. ( PC / Xbox )
To długa lektura, więc proszę o cierpliwość, ponieważ przedstawiam wszystkie ważne rzeczy, na które należy zwrócić uwagę podczas eksperymentalnych rozgrywek.
Aktualizacja gry 1.26 oferuje zmiany i dodatki do rozgrywki, które nie tylko obsługują rozszerzenie DayZ Frostline , ale także wpływają na ogólne wrażenia z naszych istniejących map Chernarus i Livonia. Jak trafnie sugeruje tytuł „Frostline”, skoncentrowaliśmy wiele pracy wokół systemów temperaturowych. To było wyzwanie samo w sobie: zapewnienie, że systemy gry dostosują się do prostej zmiany globalnej temperatury. Zrównoważyliśmy również sposób, w jaki różne elementy otoczenia wpływają na postać gracza, czy to z jej pozycji, czy bieżącej pogody.
Postęp komfortu cieplnego postaci gracza jest teraz zawsze opóźniony , w przeciwieństwie do natychmiastowego. Postęp ten można zauważyć za pomocą jednej lub więcej strzałek na HUD, gdy postać dostosowuje się do zmian temperatury. Bufor ciepła, znany również jako symbol + w interfejsie użytkownika, gdy spędzasz wystarczająco dużo czasu przy źródle ciepła, również otrzymuje aktualizację, aby pomóc Ci zwizualizować jego stan . Jest to przede wszystkim po to, aby nie wyglądał już jak bonus włączania i wyłączania, co w rzeczywistości nigdy nie było rzeczą.
Przedmioty jadalne mają teraz symulowane temperatury . Mogą zamarznąć, jeśli temperatura otoczenia jest wystarczająco niska i będą musiały zostać rozmrożone, aby nadawały się do jedzenia. Można je umieścić na grillu kominkowym (lub kuchence), podgrzać i zjeść, aby uzyskać korzyści cieplne. Pamiętaj tylko, aby zwracać uwagę na temperaturę, ponieważ postać gracza może odnieść obrażenia od spożywania przedmiotów, które są zbyt gorące. Dodatkowo zmieniliśmy symbol temperatury w dymku i zastąpiliśmy go prostym opisem temperatury.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tych systemach, przeczytaj nasz ostatni wpis na blogu deweloperskim o zagrożeniach środowiskowych.
Skoro już o zagrożeniach mowa, przyjrzeliśmy się również przeziębieniu/grypie . Chcieliśmy się upewnić, że gracze, którzy dbają o swoje postacie, nie będą mieli z tym zbyt wielu problemów, podczas gdy ci, którzy nadal będą to ignorować, ostatecznie poniosą konsekwencje w postaci nowego etapu zapalenia płuc . Do systemu medycznego dodano również odporność czasową, dzięki której natychmiastowe ponowne zakażenie jest niemożliwe w przypadku chorób takich jak przeziębienie. Leki przeciwbólowe (np. tabletki kodeiny i morfina) również zostały rozszerzone i teraz mogą tłumić objawy zarówno grypy, jak i przeziębienia.
Istotna zmiana dotyczy również dużych drapieżników, takich jak niedźwiedzie i wilki , których mięso zostanie zainfekowane. Co najważniejsze, nie będzie można wyeliminować infekcji nawet po ugotowaniu mięsa . Oczywiście, nadal istnieje możliwość zjedzenia czegoś i/lub wyleczenia choroby, ale chcieliśmy się upewnić, że drapieżniki, które naturalnie pojawiają się u gracza, nie stanowią łatwego źródła pożywienia.
Przechodząc z dość ciepłego klimatu Liwonii do bezlitosnego zimna Sahal, będziesz musiał dostosować rodzaj noszonego sprzętu (lub często kąpać się w lokalnych stawach). Na szczęście zmiany w rozmieszczeniu łupów ci pomogą, ponieważ przedmioty są teraz rozmieszczane z uwzględnieniem klimatu . Przyjrzeliśmy się również dokładniej rozmieszczeniu przedmiotów w Sahal i zastosowaliśmy pewien rodzaj regionalnego motywu do każdej mapy , co będzie głównie zauważalne po broni palnej, którą znajdziesz leżącą dookoła. Liwonia będzie gościć głównie broń palną produkcji zachodniej, Sakhal będzie gościć głównie broń wschodnią, a Chernarus nadal będzie oferować mieszankę obu.
Wypatruj dwóch nowych małych zwierząt wędrujących po dziczy ! Jeśli chcesz zepsuć niespodziankę, możesz dowiedzieć się o nich więcej na naszym blogu deweloperskim tutaj .
Dużo pracy zostało również wykonane wokół różnych akcji i powiązanych funkcji. Jednym z najważniejszych elementów jest funkcja łowienia ryb , która otrzymała długo oczekiwaną aktualizację . Zmieniliśmy prosty system „przytrzymaj, aż złowisz rybę” na oparty na zdarzeniach, w którym musisz mieć oko na wodę i zwolnić przycisk akcji, gdy pojawi się plusk wody . Jeśli przegapisz to okno możliwości, będziesz musiał przymocować nową przynętę i zacząć łowić ponownie.
Dodaliśmy również nowy drewniany haczyk dla początkujących i przynętę wędkarską , która pozwala łowić ryby bez żadnej przynęty. Jeśli chodzi o przynętę, usunęliśmy przepis rzemieślniczy i zastąpiliśmy go prostym procesem mocowania ekwipunku (np. przeciąganie robaka na haczyku).
Uznaliśmy, że są one dość niedostatecznie wykorzystywane, więc wprowadziliśmy szereg zmian w pułapkach myśliwskich . Zwiększyliśmy szanse na złapanie zwierzęcia, skróciliśmy czas potrzebny na złapanie go i uczyniliśmy pułapki myśliwskie trwalszymi. Istnieje również informacja zwrotna audiowizualna, gdy pułapka jest aktywowana.
Zmodyfikowaliśmy akcje wymuszania karmienia, ponieważ uznaliśmy, że karmienie kogoś siłą jest zbyt łatwe. Teraz musisz stanąć twarzą w twarz z postacią gracza. Ponadto ruch kamery podczas ciągłych akcji został ograniczony, ponieważ nie chcieliśmy, aby gracze mogli łatwo rozglądać się w zakresie 360 stopni.
Zauważysz również, że w ekwipunku brakuje teraz przybliżonego i dokładnego wskaźnika. To nie jest błąd. Postanowiliśmy usunąć dokładną i przybliżoną umiejętność, ponieważ nie byliśmy zadowoleni z projektu ani jego implementacji (spowodowało to desynchronizację wielu akcji). Być może wrócimy do tematu umiejętności postaci w przyszłości, ale na razie nie składamy żadnych konkretnych obietnic.
Dość istotna zmiana w rozgrywce w wersji 1.26 wynika z dużego przejścia nad rozmiarami ładunku ekwipunku większości elementów garderoby . Długo czekaliśmy, aby powrócić do tego tematu, ponieważ uznaliśmy, że przestrzeń ekwipunku postaci gracza jest po prostu zbyt duża. Często skutkowało to tym, że gracze zbierali wszystko, co znaleźli, nie zastanawiając się zbytnio nad tym, czego tak naprawdę potrzebują w danym momencie. Ta zmiana wpłynęła na większość kurtek, spodni i kamizelek, a także na kilka rozmiarów przedmiotów. Spójrz na poniższy przykład świeżo odrodzonego i ocalałego w ekwipunku:
Pewnie zastanawiasz się, „Gdzie mam przechowywać wszystkie zestawy naprawcze?!” Cóż, zmniejszyliśmy również obrażenia, jakie ubrania otrzymują od zarażonych uderzeń .
Oprócz dodatków i zmian w rozgrywce, przyjrzeliśmy się również dokładniej naszej przeglądarce serwerów . Mianowicie przeprojektowaliśmy sekcję szczegółów serwera i dodaliśmy ją do wersji konsolowej. Obejmuje to również dodanie pola opisu serwera , w którym właściciele serwerów mogą opisać, na czym polega ich serwer. Nowa kolumna mapy i filtry zostały również dodane przed wprowadzeniem trzeciej oficjalnej mapy.
Kolejną rzeczą, którą w końcu udało nam się wdrożyć, jest oficjalny system weryfikacji serwera, który zapewnia, że tylko oficjalne serwery będą wyświetlane w zakładce oficjalnej w naszej kompilacji Steam . Położy to kres wszelkiego rodzaju podejrzanym serwerom, które mają tendencję do dezorientowania graczy, którzy chcą grać na oficjalnych serwerach.
Zrozumienie nazw serwerów odgrywa dużą rolę w znalezieniu miejsca, w którym chcesz spędzić czas. Dlatego też wróciliśmy do oficjalnej konwencji nazewnictwa serwerów . Chcieliśmy się upewnić, że serwery są łatwiejsze do odczytania i nadal oferują najbardziej istotne informacje. Podgląd można zobaczyć na powyższym obrazku.
Jeśli chodzi o interfejs użytkownika, gracze na komputerach PC będą mogli zauważyć dwa nowe ustawienia graficzne – widoczność terenu i obiektów . Zrozumieliśmy, jak wiele scenerii się otworzy (szczególnie w związku z nadchodzącym Sakhal), jeśli udostępnimy te opcje. Te ustawienia są po stronie klienta i są niezależne od ustawień bańki sieciowej. Zwiększenie ich nie da graczom żadnej poważnej przewagi taktycznej nad innymi (tj. nie widać graczy/pojazdów z dalszej odległości). Maksymalne wartości mogą być również ograniczone przez właścicieli serwerów, jeśli sobie tego życzą.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, sprawdź nasz wcześniejszy blog deweloperski .
Blog szczegółowo opisuje również nowe sposoby dynamicznego kontrolowania mgły. Ta funkcja może być wykorzystana w Sakhal, a także w Chernarus i Livonia , gdzie użyliśmy jej do wprowadzenia okazjonalnej porannej mgły, która osiada w dolinach . Mamy nadzieję, że zwiększy to Twoje poczucie immersji, a także sprawi, że środowisko będzie bardziej zróżnicowane wizualnie i interesujące podczas gry.