Twórcy DayZ ogłaszają zbliżające się rozpoczęcie publicznych testów aktualizacji 1.29 na platformach Steam i Xbox. Nowa faza eksperymentalna pozwoli graczom przyjrzeć się z bliska nadchodzącym zmianom i sprawdzić ich wpływ podczas rozgrywki na serwerach testowych.
Jednym z głównych elementów eksperymentu jest zmodyfikowany balans centralnej gospodarki na Czarnorusi. Konfiguracja ta została przygotowana specjalnie z myślą o bardziej surowym doświadczeniu nastawionym na przetrwanie. Zmiany te będą obecne wyłącznie w wersji testowej 1.29 i nie trafią do stabilnego wydania. Opinie zebrane podczas testów posłużą zespołowi przy pracach nad kolejną dużą aktualizacją 1.30 oraz nad rozszerzeniem Badlands. Aby zapewnić rzetelność zebranych danych, serwery eksperymentalne oraz postacie graczy zostały wyczyszczone.

Aktualizacja 1.29 wprowadza również największy pakiet ubrań, jaki kiedykolwiek pojawił się w jednej odsłonie DayZ. Gracze otrzymają dostęp do dziewięciu nowych strojów (nie licząc wariantów kolorystycznych), które będzie można znaleźć w punktach odrodzenia lub zdobyć poprzez rzemiosło. Większość nowych elementów garderoby została zaprojektowana z myślą o podniesieniu jakości rozgrywki na Sakhalu. Twórcy zapowiadają także wyjątkowy element, którego zdobycie będzie stanowić spore wyzwanie.

Zespół odpowiedzialny za rozwój DayZ wysłuchał opinii graczy dotyczących podziemnego bunkra na Sakhalu. Zgodnie z sugestiami społeczności obiekt został powiększony o zupełnie nową sekcję. Podobnie jak poprzednia, bazuje ona na rzeczywistych planach radzieckiego bunkra typu Monolith (znanego także jako Javor 51) – magazynu głowic jądrowych budowanego niegdyś w krajach Układu Warszawskiego. Twórcy osobiście odwiedzili jeden z takich obiektów, by wiernie oddać jego charakter.

Choć zmiana wydaje się stosunkowo niewielka, nowa część bunkra znacząco urozmaici rozgrywkę, oferując trzecie wejście do podziemnej przestrzeni. To jednak nie koniec udoskonaleń – projektanci środowiska DayZ od dawna pracowali nad problemem nierównych przejść między powierzchniami terenu. Dzięki współpracy z zespołem Enfusion udało się wreszcie wdrożyć ulepszone łączenie tekstur, co wyraźnie poprawia wygląd i immersję, zwłaszcza na obszarach o dużym kontraście, takich jak Sakhal. Rezultaty tej pracy można podziwiać już w najnowszej wersji.






Nowa technologia mieszania powierzchni została wprowadzona nie tylko na Sakhalu, ale również na Czarnorusi i Liwoni. Ponieważ funkcja wymaga zmian w danych, jest domyślnie wyłączona, jednak twórcy modów mogą samodzielnie aktywować ją w swoich projektach. Twórcy DayZ mają nadzieję, że rozwiązanie to podniesie jakość podróży po wszystkich lokacjach i jeszcze mocniej pogłębi wrażenie immersji.