DayZ 1.29 – eksperymentalna wersja i zmiany w grze

Twórcy DayZ ogłaszają rozpoczęcie publicznych testów aktualizacji 1.29 na platformach Steam i Xbox. Nowa faza eksperymentalna pozwoli graczom dokładnie sprawdzić nadchodzące zmiany i ocenić ich wpływ na rozgrywkę na serwerach testowych.

Jednym z kluczowych elementów testów jest zmodyfikowany balans centralnej gospodarki na Czarnorusi. Twórcy przygotowali konfigurację stworzoną z myślą o bardziej surowym i realistycznym doświadczeniu przetrwania. Co ważne, zmiany te będą dostępne tylko w wersji testowej 1.29 i nie trafią do stabilnego wydania. Opinie graczy pomogą zespołowi przy tworzeniu kolejnej dużej aktualizacji 1.30 oraz rozszerzenia DayZ Badlands.

Aby zapewnić rzetelne dane z testów, twórcy wyczyścili wszystkie serwery eksperymentalne oraz postacie graczy. Dzięki temu każdy uczestnik rozpocznie rozgrywkę na równych zasadach.

Największy pakiet ubrań w historii DayZ

Aktualizacja 1.29 wprowadza największy zestaw ubrań, jaki kiedykolwiek pojawił się w DayZ. Gracze otrzymają aż dziewięć nowych strojów (nie licząc wariantów kolorystycznych). Większość z nich można znaleźć w punktach odrodzenia lub stworzyć poprzez rzemiosło.

Nowe elementy garderoby zaprojektowano z myślą o podniesieniu jakości rozgrywki na Sakhalu. Co więcej, w grze pojawi się wyjątkowy przedmiot, którego zdobycie będzie prawdziwym wyzwaniem.

Nowa sekcja bunkra na Sakhalu

Zespół DayZ uwzględnił opinie społeczności dotyczące podziemnego bunkra na Sakhalu. W rezultacie twórcy powiększyli obiekt o zupełnie nową sekcję. Podobnie jak wcześniejsza część, została ona zaprojektowana w oparciu o rzeczywiste plany radzieckiego bunkra typu Monolith (znanego również jako Javor 51). To właśnie ten model był niegdyś wykorzystywany jako magazyn głowic jądrowych w krajach Układu Warszawskiego.

Twórcy odwiedzili autentyczny obiekt tego typu, aby jak najlepiej oddać jego charakter i atmosferę.

Więcej możliwości i lepsza immersja

Nowa sekcja bunkra to nie tylko dodatkowa przestrzeń. Dzięki niej gracze zyskają trzecie wejście do podziemi, co otwiera nowe strategie i ścieżki eksploracji.

Jednocześnie zespół projektantów środowiska rozwiązał problem nierównych przejść między powierzchniami terenu. Współpracując z twórcami silnika Enfusion, udało się wdrożyć technologię ulepszonego łączenia tekstur. Dzięki temu świat gry wygląda teraz bardziej naturalnie, a eksploracja staje się jeszcze przyjemniejsza – zwłaszcza w górzystych regionach Sakhalu.

Ulepszenia terenu w całym DayZ

Nowa technologia mieszania powierzchni trafiła nie tylko na Sakhal, ale także na Czarnoruś i Liwonię. Ponieważ wymaga zmian w danych, funkcja pozostaje domyślnie wyłączona. Jednak modderzy mogą samodzielnie aktywować ją w swoich projektach.

Twórcy DayZ liczą, że to rozwiązanie poprawi jakość podróży po wszystkich mapach i pogłębi wrażenie immersji. Co więcej, te usprawnienia przygotowują grunt pod przyszłe aktualizacje i rozszerzenia gry.