Witajcie, Ocaleni!
Z radością ogłaszamy, że aktualizacja gry Experimental 1.24 jest już dostępna w gałęziach eksperymentalnych na Steam!
Jak w przypadku większości aktualizacji na początku roku, ta również obejmuje gruntowne porządki. Zasadniczo przejrzeliśmy nasze zaległości i zajęliśmy się wieloma zaległymi problemami. Przeanalizujmy niektóre z najważniejszych, abyście wiedzieli, na czym się skupić, ciesząc się gałęzią eksperymentalną.

To już tradycja, że nasza niesamowita społeczność co roku bije rekord DayZ w liczbie graczy! Tym razem zdecydowanie dodało nam to pewności siebie, ponieważ w tegorocznym planie — zdecydowanie najbardziej ambitnym od czasu zmiany silnika w 2018 roku — stoimy przed wieloma wyzwaniami. Ale jest zdecydowanie za wcześnie, aby mówić o takich rzeczach. Zamiast tego ten post jest poświęcony pierwszej eksperymentalnej wersji w tym roku: aktualizacji gry 1.24!
Jak w przypadku większości aktualizacji na początku roku, ta również obejmuje gruntowne porządki. Zasadniczo przejrzeliśmy nasze zaległości i zajęliśmy się wieloma problemami. Przeanalizujmy niektóre z najważniejszych, abyście wiedzieli, na czym się skupić, ciesząc się gałęzią eksperymentalną.
Geometria kolizji roślinności (szczególnie drzew i krzewów) przeszła gruntowne polerowanie. Naszym celem było uproszczenie i naprawienie problemów, które powodowały dziwne kolizje z pojazdami. Występowały również problemy z wydajnością związane ze zbyt dużą liczbą cząsteczek, które występowały, gdy pocisk przebijał się przez gałęzie.

Mówiąc o cząsteczkach, przyjrzeliśmy się cząsteczkom broni palnej i zoptymalizowaliśmy je, aby zapewnić płynniejszą rozgrywkę. Nieznacznie zwiększyliśmy również odrzut w kilku automatycznych broniach palnych. Ponadto ujednoliciliśmy nasze podejście do losowo ładowanej broni palnej, która pojawia się w świecie. Ta zmiana sprawia, że nie można teraz rozpoznać, czy broń została upuszczona przez gracza, czy pojawiła się niedawno.
Dramatycznie poprawiliśmy sposób, w jaki zachowuje się podnoszenie broni, dzięki czemu jest teraz płynniejsze i dokładniejsze. Poprawiliśmy również sposób obliczania długości broni. Mamy nadzieję, że te zmiany sprawią, że walka w zwarciu z użyciem broni palnej będzie ogólnie mniej frustrująca.

Niestety, musieliśmy odłożyć wprowadzenie bardziej złożonych zmian w zainfekowanej sztucznej inteligencji, chociaż nadal znaleźliśmy czas na zbadanie niektórych problemów. W rezultacie znacznie zmniejszyliśmy hałas uderzenia pocisków. Oznacza to, że zainfekowani nie będą tak łatwo przyciągani przez uderzenie wystrzelonych pocisków (szczególnie pomocne, gdy używana jest broń palna z tłumikiem). Zwiększyliśmy również obrażenia zadawane przez tępe bronie białe i narzędzia przeciwko zainfekowanej i zwierzęcej sztucznej inteligencji. Dokonaliśmy tego, dodając część obrażeń od porażenia prądem do całkowitych zadawanych obrażeń.
Przechodząc dalej, wprowadzono również godną uwagi poprawę w bandażowaniu. Jeśli Twoja postać ma wiele źródeł krwawienia, a Twój stos bandaży ma wystarczająco dużo zastosowań, możesz teraz bandażować bez żadnych przerw.