Aktualizacja DayZ 1.13

Share
Z przyjemnością ogłaszamy, że aktualizacja gry 1.13 została wydana na wszystkie platformy! Zanim przejdziemy do zawartości aktualizacji, chcielibyśmy poświęcić chwilę, aby podziękować wszystkim na PC i Xbox za udział w fazie eksperymentalnej.
Przedstawiamy legendarny karabin szturmowy M16-A2 wraz z jego kultowym trybem serii 3 pocisków . Ten karabin przyjmuje standardową amunicję 5,56x45mm NATO i jest kompatybilny z większością magazynków M4-A1. Ze względu na brak szyny mocującej jego możliwości dostosowywania są bardzo ograniczone, co oznacza, że ​​jest łatwiejszy do znalezienia na świecie niż karabin M4-A1.

Mamy też kilka nowych dodatków do broni. Pierwszym jest zupełnie nowa optyka ATOG 6×48, która podobnie jak jej mniejsza wersja jest kompatybilna z każdym westernowym karabinem z szyną montażową . To będzie nowa ulubiona zabawka dla wszystkich snajperów Pioneer. Następnie mamy dwa nowe magazynki: 45- nabojowy do karabinów KA-74 i 60-nabojowy magazynek do karabinów 5,56x45mm, który zastępuje standardowy, sprzężony 30-nabojowy magazynek.

Porozmawiajmy teraz o zmianach w walce gracz kontra gracz. Zmieniliśmy sposób działania stanu nieprzytomności podczas walki z bronią palną, uzależniając jego długość od tego, jakiego kalibru używa się do powalenia celu. 

Wprowadzono również szereg zmian w strefach obrażeń graczy, które zmniejszą szanse na podwójną karę w postaci utraty przytomności i złamania nogi, a także pozornie niezwyciężonych ramion podczas noszenia kamizelki balistycznej. Mówiąc o kamizelkach, zmniejszyliśmy wytrzymałość kamizelek policyjnych i płytowych . Kamizelki z płyty nośnej są również mniej trwałe i wszystkie balistyczne kamizelki mają wyższe zużycie zestawu naprawczego .

Przeprowadziliśmy również dalsze iteracje dotyczące zainfekowanej sztucznej inteligencji . Jedną z największych zmian jest sprawienie, by zarażona osoba bardziej wyróżniała się swoimi umiejętnościami, dodając nowe typy zarażonych i skalując poziom zarażonych wraz z ogólnym postępem gracza w świecie gry. Inne zmiany w zainfekowanej sztucznej inteligencji obejmują:

 

  • Podejście z ukrycia jest teraz bardziej opłacalne ze względu na  zwiększone tłumienie hałasu  (mniejsza zdolność zarażonych do słyszenia hałasu przez przeszkody) i  zmniejszony poziom hałasu podczas sprintu gracza w przykucnięciu .

  • Zainfekowani są teraz  przyciągani przez granaty dymne, flary, kominki i eksplozje .

  • Zainfekowani są teraz  bardziej skłonni do opuszczenia pozycji nieprzytomnych graczy , zapobiegając w ten sposób frustrującemu wybudzeniu – nieświadomej pętli.

  • Wszystkie  zainfekowane ataki są teraz możliwe do zablokowania,  a ogólna  szybkość ataków zainfekowanych została zmniejszona  (ale nie do poziomu 1.11).

I wreszcie, co nie mniej ważne, wprowadzamy możliwość zakażenia ran . Oznacza to, że od tej pory zawsze należy zwracać uwagę na to, jaki przedmiot służy do leczenia ran. Dodaliśmy nową etykietę na przedmiotach, wyświetlającą ich stan wyleczony, co pozwala szybko rozpoznać, które przedmioty są bezpieczne, a które nie. Uszkodzenie dezynfekowanych przedmiotów usuwa stan i wymaga ponownego zastosowania środka dezynfekującego. Jeśli rana zostanie zainfekowana, infekcja rozkłada się na dwa etapy. Pierwszy można leczyć dezynfekując ranę, natomiast drugi jest bardziej męczący i wymaga leczenia antybiotykami. Drugi etap obejmuje również nową gorączkę, która jest wyzwalana podczas grypy.